Sarin ključ

Sarin ključ

Tatiana de Rosany

Jeste li se ikad zapitali što se krije o holokaustu iza povijesnih činjenica u udžbeniku? Ja smatram da iz povijesti učimo samo brojke poginulih, a do nas ne dopiru nikakvi osjećaji o onome što se stvarno dogodilo… E, pa baš zato preporučam ovu knjigu!

U knjizi su opisane dvije radnje. Prva je smještena u Parizu 1942. koja opisuje židovsku djevojčicu Saru za vrijeme 2. svjetskog rata, a druga se odvija također u Parizu no 2002. godine mladoj američkoj novinarki Juliji Jarmond koja se preselila u Francusku udavši se za Francuza. Julia je dobila zadatak da piše o šezdesetoj obljetnici masovnog uhićenja pariških Židova i tako joj se u život uplete tajanstvena Sara. Život njene obitelji povezan je sa Sarinim, koji je omotan velom tajni. Dok Julia pokušava otkriti nešto više o Sari stavljajući sve što ima na kocku, mi se vraćamo 60 godina u prošlost i saznajemo sve o Sarinu životu. Jedne su noći francuski policajci pokucali na vrata Sarine obitelji i promijenili njen život. U panici, ona zaključava svog mlađeg brata u ormar obećavajući mu da će ga spasiti čim bude mogla. Međutim Saru čeka grozna sudbina kroz koju saznajemo puno o strašnim zločinima kojima su bili podloženi Židovi. Sarina priča završava otključavanjem ormara u kojemu je sakrila brata dok se priča novinarke Julije nastavlja još  do 2005. Sara je potpuno promijenila Julijin život pa tako i moj.

Mislim da će vas ova priča potaknuti na mnoga razmišljanja i u vama pobuditi najdublje osjećaje, ali  prvenstveno ćete postati bolji čovjek.

by ŁauraOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Čitam:

  1. Demonsko staklo, Rachel Hawkins – napokon je u moju knjižnicu stigao dugoočekivani nastavak knjige Hekatina škola, odličan je, mislim da ću napisati preporuku za ovu knjigu
  2. Drhtaj, Maggie Stiefvater – prijateljica mi je preporučila ovu knjigu koja (moram napomenuti) ima najljepšu posvetu na svijetu, uglavnom palac gore za knjigu
  3. Prava američka cura, Meg Cabot – nakon sve gore navedene fantazije zaželjela sam se malo i stvarnog svijeta pa sam poslušala preporuku s bloga i posudila ovu knjigu; ja ju apsolutno obožavam, a i vi ćete ako ste ljubitelj američkih stereotipa (popularni: navijačice i sportaši, nepopularni: svi ostali)
  4. Princezini dnevnici II: Princeza pod reflektorima – tek sam sada počela čitati nastavke princezinih dnevnika i mislim da su jako dobri; spisateljica ima jako dobar i sarkastičan stil pisanja
  5. Srebrne svirale, Dragutin Tadijanović – evo ga šećer za kraj, lektira kojom nisam oduševljena (kao ni jednom do sada osim Poljubit ću je uskoro možda…)
Oglasi

3 comments on “Sarin ključ

  1. Zvuči zanimljivo. Nama je nastavnica u osnovnoj puno pričala o događajima iz holokausta. Inače mi je povijest malo dosadna, ali ovo sam gradivo slušala otvorenih ustiju. Šokantna je činjenica da su ljude ubijali samo zato što su bili druge vjere. 😦

  2. Slažem se. Možda je grozno reći ali ne znači mi puno kad kažu da je u holokaustu poginulo 6 milijuna ljudi koliko je šokantna ispovijest jedne djevojčice. 😦

    • Možda je to zato što kroz priču upoznaš tu osobu i onda kada likovi koje već dobro poznaješ umru, čini ti se kao di si izgubila prijatelja. 😦
      Onda je to puno gore nego kada svi ostali ljudi, za koje nikad nisi ni čula, poginu. 😦

Odgovori

